۱.لامپهای اتاق خواب خود را عوض کنید.

لامپهای کم مصرف مهتابی با اینکه ارزان هستند ولی اثر مخربی بر روی خوابتان دارندِ؛ این لامپها با ایجاد رنگ مهتابی اثر بسیار بدی بر روی کیفیت از خواب بیدار شدن هم دارند. برای رفع این مشکل میتوانید از لامپهای ولتاژ پایین قرمز رنگ یا LED های هوشمند که در زمان های مختلف روز تغییر رنگ میدهند استفاده کنید؛ این LED ها در زمان صبح نور سفید دارند که به بدن انرژی میدهد و در عصر نور نارنجی کم رنگ به محیط میدهند که باعث ایجاد آرامش هنگام رفتن به تخت خواب می‌شود.

۲.فیبر بیشتر مصرف کنید.

غذاهای قندی و پرچرب را با غلات، سبزیجات و میوه های پر از فیبر جایگزین کنید. این کار نه تنها باعث میشود که احساس خواب زودتر به سراغ تان بیاید بلکه باعث میشود که زمان بیشتری را در حالت (خواب موج آهسته) که خوابی عمیق و بازسازی کننده است سپری کنید. در یک تحقیق جدید در دانشگاه پزشکی کلمبیای آمریکا این نتیجه را گرفته اند که تغذیه مناسب با قالب فیبر می تواند منجر به خوابی مناسب شود.

غذاهای دارای فیبر: لوبیا قرمز، بادام، انجیر، گردو ، عدس و… در دسترس‌ترین آنها خرما است.

۳. قانون ۸ ساعت خواب را نادیده بگیرید.

میزان خواب هر انسانی متفاوت است مردم در سراسر جهان بین هفت تا نه ساعت میخوابند ؛ متخصص خواب دکتر کالن اِرنستورم میگوید: هشت ساعت در روز فقط یک میانگین است و بیشتر مردم در شرایط عادی نیستند. به خصوص افراد شبکار و یا افرادی که منظم نمیخوابند. تحقیقات جدید نشان میدهد که هفت ساعت خواب شاید عددی مناسب باشد که در اکثر مردم ایجاد شرایط جسمی و روحی مناسب میکند ولی این تحقیق هم عددی میانگین است و برای همه ی مردم درست نیست.

۴.زنگ دیوانه کننده ساعت خود را عوض کنید.

زنگ ساعتهای دیوانه کننده و خشن باعث ایجاد حالات نیمه هوشیاری در فرد میشود که اصلاً حالت خوبی نیست زیرا باعث ایجاد استرس کاذب در فرد میشود. توصیه می‌شود که از زنگ های هوشیاری که از طبیعت الهام گرفته شده اند استفاده کنید مثلاً صدای اقیانوس یا صدای پرنده ها. تحقیقات بسیاری نشان داده که استفاده از این نوع زنگ ها باعث ایجاد آرامش روحی و انرژی جسمی هنگام از خواب بیدار شدن میشود برای گوشی های آیفون میتوانید از برنامه ی morning sun و برای اندروید میتوانید از برنامه glimmer استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *